Een nieuwe strijkplank

Of toch bijna.
strijk.png

Mijn strijkplank heeft volgens mij de ideale maten! Het is een extra breed model van Brabantia, met een groot vlak om het stoomstrijkijzer stevig op vast te zetten. Erg handig met 2 kinderen in huis. Ik kocht de plank enkele jaren geleden met een speciaal hittebestendig hoesje… maar het duurde helaas niet lang voor die vol met vlekken kwam te zitten. En bij elke strijkbeurt dacht ik: Hmm, ik zou toch eens een nieuw hoesje moeten maken,  want ‘t is toch echt geen zicht… En toch werd de strijkplank steeds weer opgeborgen zonder nieuwe jas, maar mét de hoop op een nieuwe.

Ik denk dat het ongeveer 2 jaar geduurd heeft voor het er eindelijk van kwam.  Maar in no-time was de strijkplank weer klaar voor een nieuw leven (en nu in de living ipv in de garage).

Wil je er zelf ook eentje maken? Haal de bestaande hoes er af en teken die over op de stof. Knip uit (zonder extra naad) en naai biais rondom. Met een naald naaide ik het touwtje uit de oude hoes opnieuw door de biais.  Ik behield de oude hoes voor extra dikte en legde de nieuwe er gewoon bovenop. Touwtjes aantrekken en klaar!

img_0003

Patroon: overgetekend van de bestaande hoes
Stof:  Remix zig zags big  van Michael Miller – Sjiekebiele

Geef een reactie

